Saturday, January 19, 2013

MAJLIS PENYAMPAIAN WATIKAH PERLANTIKAN PENGAWAS SEKOLAH DAN PENGAWAS PUSAT SUMBER 2013




20 Januari 2013, Majlis Penyampaian Watikah Pelantikan Pengawas Sekolah , Pengawas Pusat Sumber (PSS) SKKBFN1 telah selamat dilangsungkan dengan penuh gemilang di Dewan SKKBFN1.  Majlis yang bermula seawal jam 7.45 pagi itu dibuka dengan bacaan Doa oleh seluruh warga sekolah dan dipimpin oleh Tn. Hj. Mohamad Safei b Ab Majid (Guru Besar).
Majlis penyampaian watikah yang merupakan antara acara tahunan terpenting di bawah unit Hal Ehwal Murid (HEM) itu, telah dirasmikan oleh Tn. Hj. Mohamad Safei b Ab Majid Guru Besar SKKBFN1.
Berucap merasmikan majlis, Tn. Haji Mohamad Safei menyampaikan hasrat PPD untuk menyaksikan lebih ramai produk yang hebat dan cemerlang yang terhasil dari sekolah ini yang mampu bersaing di peringkat global dan mampu merealisasikan visi dan misi Kementerian Pelajaran Malaysia.
Pada tahun ini, penstrukturan semula  kepimpinan pelajar telah dilakukan oleh unit HEM dengan membentuk satu jawatankuasa baru kepimpinan pelajar yang diketuai oleh seorang Ketua Pelajar Lelaki bagi memimpin unit-unit kepimpinan sebagi menggantikan jawatan sebelum ini, iaitu Ketua Pengawas. Ia menyaksikan Mohamad Zulfizamikram b. Din telah dipilih untuk memegang jawatan tersebut dan dibantu oleh Mazni Fikriah bt. Mohamad selaku Ketua Pelajar Perempuan.
Semoga saf kepimpinan yang baru menerima watikah ini akan mampu memikul amanah dan tanggungjawab yang diberikan dengan penuh rasa yakin, jujur, berdisiplin dan ikhlas sebagaimana yang dilafazkan melalui ikrar kepimpinan dalam majlis tersebut.

No comments:

Post a Comment